Uw winkelwagen is leeg.

Veel gestelde vragen

Als service naar u toe beantwoorden we alvast de meest gestelde vragen voor u op deze pagina.
Staat het antwoord op uw vraag er niet bij, neemt u dan gerust contact met ons op.

Kan ik langskomen om onderdelen te komen kopen?
Onderdelen die per post verzonden worden kunnen niet worden afgehaald. De reden daarvoor is dat de gewenste afhaaltjden van onze klanten niet overeenkomen met de tijden dat wij aanwezig zijn. Lengte materialen en maatwerk kan wel op afspraak worden afgehaald. 

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle vermelde prijzen zijn inclusief B.T.W.

Hoe is de bestel procedure en betaling?
1 U plaatst de bestelling van rolluiken via de configurator. Onderdelen bestelt u via de webshop onder het tabblad onderdelen. 
2 In het betaalscherm vult u uw gegevens in en kunt u kiezen voor diverse betaalmethoden.
3 Een aanbetaling van 25% is bij rolluiken mogelijk. U kunt naar keuze deze aanbetaling of het gehele bedrag voldoen.
4 U kunt kiezen voor afhalen of bezorgen.

Hoe wordt de bestelling bevestigd?
--U heeft een (aan)betaling gedaan voor rolluiken: U ontvangt per E-mail de door u geplaatste bestelling.
--U heeft gekozen voor betaling per bank. U ontvangt per E-mail een bevestiging met de benodigde betaalgegevens.

Waarom vraagt u een aanbetaling?
Om een lage prijs te kunnen bieden moeten wij de risico's zoveel mogelijk beperken. Met een aanbetaling zijn wij zeker van afname van de op maat gemaakte orders. Hierdoor hebben wij geen voorraad van niet verkochte rolluiken en dat ziet u direct terug in de lage prijzen.

Hoe zit het met de garantie en voorwaarden?
De garantie bedraagt 5 jaar. Deze garantie is een omruil garantie van het defecte onderdeel , op "carry-in" basis. 
We hebben geen gebruikte goederen / gereviseerde goederen. Bij gebleken defect krijgt udirect een nieuw artikel.
Onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, of door verkeerd gebruik defect zijn geraakt, vallen uiteraard buiten garantie. Leest u de garantievoorwaarden>>
--U maakt melding van een defect. Er wordt met u geprobeerd de oorzaak van het defect te achterhalen. Als er onderdelen in uw rolluik moeten worden vervangen onder garantie, dan kunt u deze bij ons direct komen omruilen voor nieuwe onderdelen. De onderdelen moet u zelf vervangen. Onderdelen kunnen meestal ook per post worden verstuurd, met het ingevulde  retourformulier>>>

Kunt u ook bezorgen?
Rolluiken en lengtematerialen: Wij kunnen bezorgen in heel Nederland en Vlaanderen. De kosten bedragen € 50,= per order voor leveringen in Nederland, met uitzondering van de wadden eilanden. Voor levering in Vlanderen bedragen de kosten € 60,= per order.

Onderdelen per (pakket)post: Wij versturen per postNL / TNT  naar alle adressen in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Voor NL bedragen de kosten € 4,95, voor bestellingen boven € 100,= berekenen wij geen verzendkosten. Levering in België, Duitsland en Frankrijk worden verzorgd door TNT/EPS en de bijdrage in de kosten voor onze klanten bedraagt voor alle bestellingen € 9,95.

Heeft u een showroom?
Wij hebben als internetbedrijf geen showroom.

Kunt u komen meten?
Doordat u zelf opmeet kunnen wij de prijzen zo laag houden. Als u de meetinstructie volgt voor rolluiken, rolpoorten of garagedeuren, zult u merken dat u dit zelf kan. Mocht u twijfelen, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag.

Kunnen de rolluiken door Rolluikdirect worden gemonteerd?
Doordat u zelf monteert krijgt u van ons de beste prijs. Wij monteren zelf als (groot)handel niet. Wel hebben we op diverse plaatsen in Nederland dealers van Rolluikdirect, die de rolluiken kunnen komen inmeten en monteren.

Levertijd:  ACTUELE LEVERTIJD:>>
Onderdeel bestellingen worden meestal dezelfde dag, maar altijd binnen 2 werkdagen verzonden, indien op voorraad. Lengtematerialen in de regel binnen een week verzenden.
Rolluikbestellingen worden in de regel in zo'n 14 dagen geleverd, met bezorgen is dat zo'n 21 dagen. Indien het geen standaardproducten betreft kan de levertijd langer zijn.
Roldeuren RD77 worden in de regel in 21 dagen geleverd, met bezorgen is dat zo'n 28 dagen.
In het zomerseizoen en in de vakantie periodes kunnen de levertijden oplopen, daarvoor vragen wij uw begrip.

Kan ik bij u of uw chauffeur met PIN betalen?
Het is niet mogelijk met PIN te betalen. Restbetalingen aan de chauffeur uitsluitend a- contant. Bij de chauffeur en bij afhalen kunt u ook met iDEAL betalen ( reader zelf meebrengen). Uiteraard is het mogelijk om vooraf uw bestelling per bank te betalen. Het bedrag dient dan wel te zijn bijgeschreven voor de levering.

Ik wil graag iets anders bestellen dan uw standaard producten.
Uiteraard willen we iedereen als klant! Echter, als we specialistisch moeten inkopen genieten we niet van de kortingen die we genieten op onze standaard producten. Daarom zal dit verhoudingsgewijs een hogere prijs met zich meebrengen. Uiteraard kunt u altijd vrijblijvend informeren naar de mogelijkheden.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Bestellingen van onderdelen worden direct verwerkt. Ziet u een fout, neemt u dan direct contact met ons op. Dit doet u via een E-mail of telefonisch.
Als u een bevestiging heeft ontvangen van uw rolluik bestelling / maatwerk dan krijgt u de mogelijkheid binnen 24 uur nadat u heeft besteld uw bestelling aan te passen. Dit doet u via een E-mail of telefonisch.
24 uur of langer na ontvangst pdf: Voor aanpassingen krijgt u vooraf een prijsopgave. Uiteraard worden de kosten voor u zo laag mogelijk gehouden.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Voor annulering van bestellingen van rolluiken / maatwerk worden kosten in rekening gebracht. De kosten zijn afhankelijk van het moment van annuleren, maar bedragen ten minste 10% van de order met een minimum van € 25,=.
Annulering van bestelde onderdelen uit ons assortiment is zonder kosten, zoals dat wettelijk is geregeld in de wet "koop op afstand". Maatwerk, zoals rolluiken en lengtematerialen kunnen niet retour gestuurd worden. Het retourformulier voor onderdelen kunt u hier downloaden: retourformulier>>>

Het antwoord op mijn vraag staat er niet bij.
Neemt u dan gerust contact met ons op!